Articles

5 Saker att veta innan du ser Wicked på Broadway + Show Review (från någon som har sett showen 22 gånger)

791shares
  • dela
  • Tweet
  • Pin

har du drömt om att se Wicked på Broadway i 14 år nu? Wicked berättar den episka historien bakom ”Trollkarlen från Oz” och har fascinerande publik runt om i världen i över ett decennium. Wicked är Victorias all-time favoritmusik och hon har sett showen en jättestor tjugotvå gånger., Terrence har sett Wicked på Broadway två gånger så att du är i en riktig smakupplevelse 😉

Wicked på Broadway berättar historien om Elphaba, den hatade Elaka Häxan från Väst, och Glinda, den vackra god häxa från Trollkarlen från Oz. Wicked erbjuder en ny och något överraskande ta på en älskad historia och är lämplig för alla åldrar. De underliggande teman vävs genom hela historien och är mer relevanta än någonsin i dagens sociala miljö. Musiken är inspirerande och meddelandet kraftfullt., Det är omöjligt att titta på Wicked på Broadway utan att bli känslomässigt knuten till minst en av karaktärerna.

de uppsättningar och kostymer som gör Wicked på Broadway vad det är påminner om den edwardianska eran och även minimal, gör ett underbart jobb att transportera tittare tillbaka till landet Oz. Belysnings – och scendesignen gör sin del för att betona känslorna i varje ögonblick under showen.

När vi anlände till Gershwin Theatre hälsades vi med en lång rad människor som väntade på att se Wicked på Broadway., Det är teater policy att alla väskor kontrolleras innan inträde i showen så om du ser showen på en helg, vara beredd att vänta i linje i minst 15 minuter. Om du anländer senare, linjen blir kortare men du kommer att ha mindre tid inne i teatern.

en gång inuti, vi möttes av en butik som säljer Wicked The Musical merchandise och vaktmästare tar våra biljetter. Vi var riktade upp de dubbla rulltrappor till övre våningen i Gershwin Theatre lobbyn., Dörrarna öppnade 30 minuter före visningstiden så vi njöt av att surfa på Wicked The Musical boutique och tog detta som en chans att använda toaletten. Väl inne, vi överlämnades Playbills och riktade till våra platser.

när ridån steg och tiden draken klockan flyttade i tid med musiken, blev vi fascinerade igen av en show som vi hade sett så många gånger. Elphaba spelades av Jennifer DiNoia och hennes kraftfulla röst var en perfekt passform. Kara Lindsays hilarious och heartwarming take on Glinda förlorades inte på dessa ivriga fans., Och slutligen, efter 22 gånger för att se Wicked Musikalen, Victoria var övertygad om att Sheryl Lee Ralph spelat den bästa Madame Morrible hon någonsin hade sett. Det fanns inte ett misstag och musiken, gjutna, set, belysning och sång var hisnande ännu en gång förstärka vår kärlek till Wicked. Kolla in den nuvarande broadway cast här!,

5 Saker att veta innan du ser Wicked på Broadway:

#1: anländer tidigt och spela Wicked Lottery för din chans till prisvärda sista minuten platser

the Wicked Lottery är hur Victoria kunde se Wicked The Musical så många gånger och hur vi båda såg Wicked på Broadway för Terrence första gången! Här är det en liten förklaring från Wicked på Broadways hemsida: en dag-of-performance lotteri för 26 Välj orkester platser för $30.00 varje kommer att hållas dagligen., Varje dag, 2 ½ timmar före visningstiden, kommer personer som presenterar sig på Gershwin Theatre box office att ha sina namn placerade i en hatt. 30 minuter senare, namn kommer att dras för 26 orkester platser på $ 30.00 vardera. Om du verkligen drar för att se Wicked The Musical, föreslår vi att du får biljetter i förväg eftersom lotteriet är av en slump. Om du råkar vara i New York City och vill ge det en chansning, då lotteriet är perfekt för dig!,

READ NEXT:
5 Everyday Ways To Save Money for Travel

Powered by Inline Related Posts

#2: Do not be late or else you will miss the first 10-15 minutes of each act

The first 15 minutes of the first act are extremely important., Om du anländer till showen sent, kommer du att hållas av vaktmästarna i 10-15 minuter innan du får komma in. Se till att du anländer tidigt, gå till toaletten i tid, och är tillbaka i din plats så att du inte missar en sekund av Wicked på Broadway.

#3: Stanna efteråt och träffa gjutningen utanför

Efter showen, gå till scendörren för en chans att träffa Wicked på Broadway. Be en användare att peka dig till högerriktning och gör dig redo att vänta ca 20 minuter för cast ska visas., Gjutna medlemmar är vanligtvis beväpnade med en sharpie, men ta med en penna så att du kan vara förberedd. Be dem att skriva under din onda Playbill och boom … du har en underbar minnessak från din tid att se Wicked på Broadway.

#4: förstå att showen körs i 2 timmar och 30 minuter med en 15-minuters paus

Ja, Wicked on Broadway är lite av en längre show. Detta är fantastiskt eftersom det tillåter dig mer tid att absorberas i historien och att ansluta med karaktärerna. Med detta sagt, om du förväntar dig att vara in och ut i tid för middag, du har fel., Det är bäst att planera på att äta middag på Manhattan ca 2 timmar före showen, eller köpa ett mellanmål på teatern och gå ut på middag efter. Hur som helst vill vi inte att du ska ha lågt blodsocker och måste lämna Mid-show för att hitta något att äta!

# 5: Gör din forskning och du kommer att njuta av showen mycket mer

att göra din forskning innebär att lyssna på den ursprungliga Wicked den musikaliska cast inspelningen och titta på Trollkarlen från Oz. Genom att bekanta dig med musiken kommer du redan att ha en koppling till showen innan du ens kommer fram., Titta på Trollkarlen från Oz kommer att uppdatera ditt minne så att du ”får” alla referenser som kastas in när du ser Wicked på Broadway.