Articles

Singapore Airlines A380 Første Klasse «Suites» – Anmeldelse (JFK til Frankfurt for å Singapore til Sydney)

Grunnleggende Oversikt

Oppdatering: på Grunn av reduserte reise etterspørsel forårsaket av spredning av Covid-19, Singapore blokkerer første-klasse inventar på alle sine flyvninger gjennom November 30 tidligst på 777-300 og A380s.

Rask Bakgrunn

Her er noen bakgrunnen på denne turen:

Min venn Andrew (vi kaller ham «Quade») og jeg bestemte meg for å fly til Australia for å se vår store venn Johnny., Quade bor i STORBRITANNIA og Johnny bor i Sydney, Australia — men vi alle dro til universitetet sammen i STORBRITANNIA.

Vi ikke hadde alle hengt ut siden bryllupet mitt tilbake i 2014, så det var på tide å ta en tur som dette skje, og selvfølgelig, det presentert den perfekte unnskyldning for å bestille en ekstremt spennende metode for å få til Sydney!

I oktober 2017 når jeg var på reise rundt omkring i verden med Erin, jeg heter Quade og sa: «Hei, ønsker å møte meg i Frankfurt neste sommer, og vi vil fly sammen på Suites å se Johnny i Australia?»

Du kan forestille deg svaret, og hvor raskt han ga det!,

Booking Singapore Suites (med poeng)

Siden jeg bor i USA, var jeg i stand til å bestille billetten fra JFK > FRA > SYND > SYD på Singapore Suites til en kostnad av 152,000 Singapore KrisFlyer miles og ~$77 i skatter og avgifter.

Dette er den beste verdien for forløsende SQ miles for Suiter, og interessant nok JFK > FRA beinet fungerer ut til å bare koste en ekstra 4000 miles vs. bare booking FRA > SYND > SYD (se mer detaljer her).,

Gitt at, jeg prøvde å finne ut av det så Quade kunne fly fra NORGE til JFK å maksimere poeng, (!), men for flere (logiske) grunnene til at vi bestemte oss for å bare møte i Frankfurt. Dette var kommer til å bli litt av en tur!

Quade billett endte opp med å koste 148,000 KrisFlyer miles og ~$77 i skatter og avgifter.

Hot Tips: For en komplett liste over SQ ruter til/fra Usa, sjekk ut vår artikkel: The Definitive Guide til Singapore Airlines USA Ruter .

Hvordan å Tjene Miles

Hvordan kunne jeg da tjene alle de Singapore KrisFlyer km for oss begge?,

jeg fikk Chase Ultimate Belønning poeng og deretter overføres de Chase poeng over til min Singapore Airlines KrisFlyer-konto (som tar 2 minutter til setup (oppsett) i forholdet 1:1.

Bottom Line: jeg bestilte denne turen ved å tjene Chase Ultimate Belønning poeng som kan gjøres ved å registrere deg og bruke den Chase Safir Foretrukket® – Kortet. Når du har nok poeng, kan du overføre de peker direkte til Singapore Airlines for å gjøre bestillingen. Etter å finne prisen plass, jeg bestilte det på nettet uten å måtte ringe noen., Hvis du er bedriftseier, kan du tjene det samme Chase poeng ved å bruke Blekk Business Foretrukket® Kredittkort, som er en av mine favoritt visittkort.

Singapore Airlines er også en overføring partner av American Express, Marriott og Citi gir deg så mange måter å tjene nok poeng for en tur som denne! Min foretrukne metoden selv, er å samle Chase poeng som de er veldig lett å tjene.,

JFK til Frankfurt

På Flyplass (JFK) — Virgin Atlantic Lounge

jeg fløy fra Austin til JFK på American Airlines (bare enkel økonomi, ingenting fancy her) og ankom New York om 2pm. Jeg var i stand til å passe alle bagasjen min inn bare en carry-on og personlig gjenstand for 2-ukers tur — puh! Det var en metode til min galskap: jeg visste at jeg hadde mye flyreiser foran meg, og lugging rundt en innsjekkede kolli, var det bare å gå å roe meg ned.

avreisetidspunkt for fly fra JFK til Frankfurt var 8:55., Heldigvis, Singapore Airlines åpner opp sine innsjekkingsskranker 6 timer før avreise på JFK. Så jeg måtte bare vente 30-40 minutter, siden jeg var den første personen til å sjekke inn, fikk jeg min billett fint og raskt.

når det kommer til sikkerhet, jeg er signert opp til TSA PreCheck (takket være en fordel for Platinum-Kort® fra American Express), så jeg raste gjennom og var på Virgin Atlantic Klubbhuset lounge før jeg visste ordet av det. Dette er hvor Singapore Airlines business og første passasjerer kan slappe av før flyet sitt, siden Singapore ikke har egne dedikerte lounge på JFK.,

Når jeg kom til salongen om 3:15pm, og det var ekstremt rolig, med bare meg selv og et par andre passasjerer avslappende det. Jeg elsker baren på denne salongen, så det er der jeg lagt opp for de fleste av min tid, og nyte et utvalg av snacks, en deilig chicken curry rett, og selvfølgelig et par drikke!

forresten, Berst var en fantastisk barman — hvis du er heldig nok til å bli servert av ham, er du garantert å være godt ivaretatt!

alt i Alt, dette salong er absolutt en av mine favoritter., Det er en energisk stemning til det, maten er deilig, personalet er moro, og det er et snooker bord, samt en salong der! Hva mer kan du trenger??

Hytta & Sitteplasser

Som vi har nevnt før, Singapore Suites hytta er svært unike og ser fortsatt ganske «gjeldende» for et produkt som først ble lansert i oktober 2007!

Opprinnelig hadde jeg bestilt på nettet for Quade og meg til å sitte ved siden av hverandre i midten seter fra Frankfurt til Singapore (3C, 3D)., Men fordi min billett inkludert hele reisen JFK > FRA > SYND, jeg kunne ikke angi et annet sete fra JFK > FRA nettet.

Se som jeg reiste med min egen, jeg ønsket å få en fin vinduet sete, så jeg laget endre på pulten til sete 2A for denne første etappe.

Nedenfor er bilder av sete 2A før jeg ble flyttet (mer om det nedenfor!). Jeg vil definitivt anbefale dette for de som reiser alene, så det er perfekt plassert mellom bak og foran i flyet., I min mening, de seter helt foran er slags i et «mørkt hjørne» av hytta, og du ser ut til å miste litt av atmosfæren.

Du vil legge merke til at jeg drikker vann (sjokk!) fordi Singapore Airlines er i stand til å tjene alkoholholdige drikkevarer mens du er på bakken i USA — de må vente til flyet har tatt av. Dette var trolig en god ting etter å ha vært i salongen for en stund!,

Det er ingen overhead hyllene, men det er fortsatt nok av plass til å lagre din håndbagasje under fotplaten området foran deg, som du kan se nedenfor.

Nå, jeg var faktisk flyttet til sete 2F etter at vi var i luften i ca 30 minutter eller så. Dette var på grunn av min entertainment system ikke fungerer, til tross for et par tilbakestille forsøk. Det som var merkelig var at de ansatte sa at de hadde nullstille det for deg, men det har aldri faktisk gjorde — og vi var i form av å gå rundt i sirkler om det.,

Det var bare 3 andre passasjerer som reiser i Suiter Klasse (av 12 ledige plasser), så jeg foreslo å flytte til sete 2F (på høyre side av hytta i parallell til 2A). I utgangspunktet, dette var null problem for meg, og virket som en enkel nok fikse.

Imidlertid, personalet var mortified at min entertainment system ikke var i arbeid, uansett hvor mye jeg prøvde å forklare at det ikke var et problem. (Hei, jeg hadde et glass med Dom Perignon i min hånd, så livet var ikke en kamp!,)

Som blir sagt, etter at jeg falt på mitt nye sete i 2F, kabinpersonalet kom bort til setet mitt med en $300 SGD kupong som en unnskyldning for problemer med underholdning system, og trenger å flytte seter!

jeg prøvde å overbevise dem om at dette var helt unødvendig, men han insisterte på — jeg ble helt blåst bort av hvordan de taklet dette. Det er bare ett eksempel av mange på hvorfor jeg tror Singapore Airlines har den beste kundeservice i himmelen, LANGT.,

$300 SGD kupong kan brukes i deres KRISSHOP (som har tusenvis av produkter), og det måtte brukes innen et år.

Etter å realisere den $300 SGD var faktisk 3x hvor mye jeg har betalt i skatt og operatør avgifter for å fly til Sydney, var jeg ganske sjokkert og helt glemte å ta bilder av 2F (bortsett fra når sengen var slått ned).

sovner på dette rommet er det omtrent like utfordrende som å drikke et glass av deres Dom Perignon!, Det er en av mine favoritt senger i himmelen — en oppfatning som deles av mange andre som har vært heldige nok til å oppleve det.

Spisestue, Fasiliteter, & Service

Singapore har noen av de beste champagne i verden på tilbud, de forlater passasjerer til å bestemme mellom Dom Perignon eller Krug!

Først opp var et glass Dom Perignon, noen deilige blandede nøtter, og (ikke så populære) vann som et tredje hjul.,

Det var spennende å få en av de nye anlegget sett fra Lalique, som ennå ikke var utstedt når vi fløy Suiter i oktober 2017. Det er enda et stearinlys inkludert, som er unikt for en airlines amenity kit! Det viser Singapore er å tenke utenfor boksen. Slik jeg ser det, er de planlegger for å fortsette å huske erfaring etter å ha kommet hjem, siden det er åpenbart at dette produktet ikke kan brukes på 40,000 føtter!,måltidet var enestående service som alltid med ansatte som gir alt jeg trenger (og mer til) i løpet av en 5-retters erfaring. Jeg har ofte sagt at de kabinansatte i Singapore første er som ninjas: de vet nøyaktig hva du vil ha før du selv vet at du vil ha det!

De med et nøye øye vil merke 2 glass champagne med min salat, som jeg prøvde å finne ut om jeg foretrukket Krug eller Dom. (Krug vunnet!)

Den siste tiden har jeg fløy Singapore Suites, jeg hadde Hummer Thermidor, som er utsøkt., Siden jeg allerede hadde bestilt hummer å ha med Quade fra fra > SYND (og også på den nye Singapore Suites når jeg fløy tilbake fra Sydney!), på denne etappen er jeg bestemte meg for å prøve lam i stedet.

Hvis du er en fan av lam, så jeg anbefaler denne retten. Det var deilig og tilberedt til perfeksjon.

selvfølgelig, rødvin par svært godt med lam, og jeg nøt et par glass av denne glede!

Etter å få et par timer søvn, ble jeg vekket serveres en lett og forfriskende frokost., Med en lang 12-13 timers flytur foran meg (Frankfurt til Singapore), dette måltidet var ikke tid til å stappe meg!

Frankfurt til Singapore

På Flyplass (FRA) — Lufthansa Senator Lounge

Selv om det ikke er et fly bytter, Singapore utfører en grundig ren og overgang av kabinbesetningen. Så de ber om at du tar dine eiendeler og bagasje med deg for ~2-timers layover i Frankfurt.

jeg forlatt flyet og ble eskortert til Senator Business Class lounge, som var en 60-sekunders gange fra vår gate — nå det er praktisk!,

Når jeg kom inn i stuen på ca kl 10 lokal tid, det var opptatt! Jeg fikk ikke se Quade i utgangspunktet, så jeg gjorde en full runde på lounge og fanget ham for andre gang rundt. Det var så godt å se ham — før vi visste ordet av det, hadde vi et glass champagne i hånden og ble raskt fanger opp og prater om den spennende turen videre!

salongen er stor, det må være i stand til å passe hundrevis av mennesker. Det er noen fine seter med vinduer som vender mot rullebaner, så det er en stor lounge for luftfart entusiaster som det er massevis av fly å se på!,

Det var lett en time å gå før ombordstigning og så jeg benyttet anledningen til å friske opp for den lange 12.5-timers flytur foran oss ved å ha en dusj i salongen. Lokalene var store og romslige nok med alt jeg trengte.

Vi var SÅ spent på å styre denne reisen sammen, og jeg kunne ikke vente med å se Quade i ansiktet da komme på flyet. Han hadde fløyet business class internasjonalt på British Airways et par ganger før, men selvfølgelig SQ er et stort steg opp fra den.,

Hytta & Sitteplasser

Vår sitteplasser for 13-timers turen fra Frankfurt til Singapore var 3C og 3D. Disse er de samme setene som Erin og jeg hadde da vi sist fløy til Singapore i Suiter!

Etter å ha blitt varmt møtt av 4 (!) medlemmer av kabinbesetningen, vi fant plassene våre og fikk servert et glass sprudlevann på rekordtid.

(Merk: Singapore kan servere alkohol pre-ta av når du forlater Frankfurt, men de kan ikke i USA,)

Det er bare SÅ mye plass i Singapore, Suiter, og disse setene er et perfekt valg for de som reiser sammen.

Quade og jeg faktisk endte opp med å chatte og å fange opp for første 6-7 timer med fly, og bare deretter bedt om for senger til å bli gjort opp av mannskapet.

Når den senger er slått ned separat (dvs., ikke en dobbel), vil du merke at du fortsatt er i stand til enkelt å snakke til hverandre, bare lene seg tilbake og nyte en film, eller prøve å få litt søvn på noen punkt!

Spisestue, Fasiliteter, & Service

Det er virkelig konsistens i Singapore, i et produkt som er så imponerende. Sa igjen, måltid ble servert var deilig, og vi begge elsket Hummer Thermidor — det var bare så god som de siste par ganger jeg har hatt det!, Det er flere flyselskaper som jeg kan tenke på (for eksempel British Airways) som sliter med å levere en konsistent opplevelse — men Singapore er ikke en av dem.

For noen grunn, jeg har utviklet en vane med å drikke et glass eller 2 av Cognac når svingete ned på en lang flytur…og for denne turen jeg holdt opp en tradisjon! I Suitene, valget er Hennessy, som retails for flere hundre dollar på bakken — en spesiell godbit!,

Vi begge fikk flere timer med søvn, som senger er bare så komfortabel og luksuriøs med fly standarder. Jeg pleier ikke å sove godt i general, la alene på fly, men denne gangen falt jeg i en fin, dyp søvn!

Når vi våknet opp flere timer senere, spurte vi for litt frokost. Som du kan se, jeg har valgt eggerøre og kylling pølse, som var stor og ikke for tung.,

En time eller så etter frokost begynte vi vår nedstigning i Singapore, og før vi visste ordet av det, vi gikk av flyet si en million «takk yous» til utestående kabinansatte. De kunne egentlig ikke passet oss bedre, og det er sikkert en avgang som Quadey og jeg vil huske for mange, mange år framover.

Men moroa var ikke over…

Ved landing, er vi straks på vei til «Private Rom», som ligger i Terminal 3 på Dubai (nesten skjult inni baksiden av SilverKris Lounge)., Det var bare en 5-minutters spasertur fra vår gate før du går gjennom tollen for å avslutte.

Når man nærmer seg inngangen til SilverKris Lounge, bare presentere din første klasse billett og/eller din «Private Rom» invitasjon, og du vil bli eskortert forbi business class lounge, deretter første klasse salongen, og tilbake til det Private Rommet.

Merk: Bare passasjerer som har en Singapore Airlines første klasse billett (ingen partner billetter) vil bli invitert til Privat Rom. Ellers, du er ikke å få i jeg er redd!,

Det Private Rommet i Singapore (Terminal 3)

Her er inngangen til SilverKris Salong.

I salongen, vil du bli ført forbi første klasse lounge og mot Det Private Rom!

Dette er inngangen til Det Private Rommet, hvor det er et utvalg av aviser og magasiner med en rekke luksuriøse sittegruppe bak dem.

Når du blir eskortert inn, vil du bli spurt om du ønsker noe å spise, og vil da bli tatt til restauranten som ligger på ryggen på venstre side.,

selvfølgelig, de tjener Dom Perignon i salongen og restauranten — det er vanskelig å si nei når man blir tilbudt!

«Dim Sum Herligheter» av menyen er fantastisk. Du må virkelig prøve dem, selv om du ikke vanligvis en vifte. De var så gode at vi endte opp med å bestille en par deler av disse hver!

Etter Det Private Rommet, det var ca kl 10, og vi hadde en flott mulighet til å få litt hvile på vår 10-timers layover., Jeg hadde reservert en «dag-rom» på Crowne Plaza, som jeg vil absolutt anbefale til alle som er i en lignende situasjon. Dette gjorde oss i stand til både å ta igjen litt søvn og bli klar for vår flyvning til Sydney senere på kvelden!

Singapore til Sydney

På Airport (SIN) — Private Rom

Etter en god hvil på Crowne Plaza og en rask dukkert, vi dro tilbake over til Det Private Rommet fint og tidlig for å få mest mulig ut av denne spesielle nytte.,

jeg bestilte noen Kylling Satay av menyen, siden det er en av mine favoritt-forretter, og hadde også en suppe — noen av de beste suppen!

Etter enda en fantastisk opplevelse i Det Private Rommet, det var på tide å bord på våre fly for neste etappe av reisen!

Hytte, Seter, & Erfaring (Kort Gjennomgang)

Så dette var min tredje Singapore Suites fly i omtrent en dag, hadde jeg ikke gå gale med masse bilder for dette.,

Etter et glass Krug, ble vi servert et utvalg av varme blandede nøtter og en god gammel G&T!

På 7hrs 40mins, dette er en forholdsvis kort flytur. Siden vi reiste på om 10pm, vi ble snart klar for søvn etter en deilig Kylling og Ris måltid (som jeg hadde bestilt via «Bestill Kokken»). Quadey gikk for Chicken Curry, som han sa var utmerket!

Ahh, ja., Sengene var lagt ut for oss med en «natt sykepleier» (Hennessy selvfølgelig) i hånden og en film. Dette er hva det handler om, på 40 000 og føtter!

Sannheten bli fortalt, jeg klarte ikke å få bilder av frokost, men det var en ganske lett for og en fin måte å rulle inn i mid-morgen i Australia. Vi hadde endelig gjort det til Sydney for å se vår venn Johnny og tilbringe 5 dager sammen fange opp og rote om…akkurat som tilbake på universitetet!

Siste Tanker

Dette var en vanvittig måte å komme seg fra Amerika til Sydney., Jeg målbevisst valgte en lenger-enn-vanlig rute for å maksimere innløsning mulighet for å fly Singapore-Suiter.

Som alltid, Singapore Airlines mannskap var virkelig 5-stjerners, og i min mening uten tvil den beste i bransjen. Maten var fenomenal, det er en over-the-top utvalg av Champagne hele tiden (Dom og Krug!), og du kan ikke feil de romslige og komfortable sete (og lie-flat seng)!

Singapore Suites…mann, du har fått til å prøve det!, Den gode tingen er at du kan overføre fra en av de 4 fleksibel punkt-systemer (Chase, Amex, Citi, Marriott) til å trekke av denne erfaringen, og du egentlig ikke trenger så mange poeng som du kanskje tror. Så bestill den turen, len deg tilbake, slapp av og nyt!