Articles

Ting Å Gjøre På Et Opphold I Side Og Lake Powell I Arizona

Besøk Siden Og Lake Powell I Arizona

Etter vår tur til nasjonalparkene i Utah, vi kursen sør i Arizona. Vår første stopp var et opphold i Side og Lake Powell.

Vår gal reise tidsplan gjennom Utah mente vi ikke se fremover og reserve nøkkel reservasjoner for ting å gjøre i Side og Lake Powell., Og da vi tapte en hel dag til å utforske området når vi reiste til Phoenix exchange vår leiebil.

så Vi Glen Canyon Dam fra flere perspektiver. The Glen Canyon National Park var et flott sted å komme seg opp i nærheten av Lake Powell. Og på en dag på vannet, vi utforsket Navajo Canyon. Vi var glade for å se Horseshoe Bend. Men definitivt veldig skuffet over å ikke være i stand til å bestille en tur for å se Antelope Canyon. Men det betyr bare at vi må komme tilbake til denne regionen i Arizona.,

Overskrift Til Side, Arizona

Når vi kjørte til hotellet vårt for vårt besøk til Zion National Park, vi ignorert GPS retninger og hadde en veldig slow drive. Da vi hentet vår rute til å gå fra Jomfru, Utah til Side og Lake Powell vi igjen ignorert GPS-ruting.

Vi plukket ut de mer spennende ruter som tok oss langs Hwy 89A og opp gjennom trærne og opp i fjellene. Vi kjørte seg jevnt opp til ca 8000 høyde. På Le Fevre Outlook, fikk vi se ut over den store Trappen.,

Denne ruten langs 89A var den samme ruten vi fulgte da vi besøkte Nord Kanten av Grand Canyon og deretter dro til South Rim av Grand Canyon. Vi passerte Navajo-Broen og fikk vårt første glimt av Colorado River.

Vi så så mye red rock på vår tur til Utah Nasjonalparker som vi trodde vi var immune mot variasjoner i rock farge og tekstur., Men som vi kjørte forbi Vermillion Klipper, har vi funnet nye nyanser av rosa og krem, stiplet med grønne trær i fjellene rundt Side. Vi var synd vi aldri stoppet å utforske dem mer.

Siste Tilnærming Til Side

Vi forlot 89A og ble med 89 for å komme inn på Siden. Flere utsiktspunkter langs denne veien ga oss bred utsikt over dalen og fjellene i det fjerne. Juvet rute som Colorado-Elva skåret var synlig.,

veien gikk opp på siden av fjellet. Bratt karakter tegn ble skrevet. Og så veien gikk gjennom sharp-sidig Antelope Passere. Vi har forstått hvorfor det var slik kan «Se opp For Steiner» – skilt. Det var ikke «hvis», men «når».

stasjonen var en av de morsomme deler av vårt opphold i Side og Lake Powell i Arizona.,

du Sjekker Ut Glen Canyon Dam

Vi funnet flere steder rundt Siden for å sjekke ut Glen Canyon Dam. Den første visningen vi fikk rett fra parkeringsplassen på våre Courtyard Marriott hotel.

Den naturskjønne synspunkt av Hwy 89 tilbudt oss vår neste glimt av denne massiv dam. Det var ferdig i 1964 skape 186 kilometer lange Lake Powell på Colorado River. Vi kunne bare se dam fra parkering nivå.

Men en grov stein sti førte ned til et utsiktspunkt på et lavere nivå., Som vi vandret rundt i området, fikk vi vår første, men ikke siste visning av den fascinerende steiner i Side-området. Flatskjerm, i lag rock så nesten som skifer. Bølgete rock så ut som flytende lava.

På lavere synspunkt var det en fantastisk utsikt ut til Glen Canyon Dam. Og nede ved Colorado-Elven langt under. Vi så båtturer på vei til dammen. Eller videre ned til Horseshoe Bend.,

Når vi kjørte over toppen av dammen, stoppet vi for å få en nærmere titt nedover ansiktet på 710 meter (220m) høy dam. Carl Hayden Visitor Center gitt informasjon om dam og turer var tilgjengelig. Det minnet oss om den massive Three Gorges Dam på Yangtze-Elven vi besøkte på vår tur til Kina.

Når vi ledet inn i Glen Canyon National Park, og vi fikk en flott utsikt over dam over vannet av Lake Powell.,

besøke Glen Canyon Dam var definitivt en av de tingene å gjøre på et opphold i Side og Lake Powell.

Bli Horseshoe Bend

The Horseshoe Bend var høyt på vår liste over ting å gjøre i Side og Lake Powell. Et lite forskning bekreftet at det var et par måter å gå. Vi kunne kjøre til området like utenfor Side og betale $10 for parkering. Selv om Horseshoe Bend var en del av the Glen Canyon National Park-området, det var ikke dekkes av våre National Park passere.

Det var transport i byen for å ta deg ut., Eller mange av de selskaper tour stoppet ved Horseshoe Bend. Du kan også leie en båt eller ta en båttur ned i vann-nivå. Vi så mange av båtene under vårt besøk.

Men vi bestemte oss for å kjøre og parkere. Da vi ankom, ble vi minnet på å ta med vann og at turen var rundt 20 minutter hver vei. Som på ingen måte forberedt oss for det var litt av en tur for å komme til Horseshoe Bend.

Tur Ut for Å Se Horseshoe Bend

Den første klatre brakte oss til en liten spasertur ned til en øvre synspunkt., Vi var sikker på at mange mennesker aldri gjort det siste her.

her var det en switchback stien som førte ned til siden av juvet. En ny vei som var under bygging for å gjøre banen rullestol vennlig. Turen ned var ok, men jeg var ofte ikke sikker på om det løs sand eller skinnende stein var bedre å gå på.

for å gå ned var definitivt verdt det. Vår første visning av svingen i Colorado-Elven var fantastisk. Vi flyttet fra synspunkt til et utsiktspunkt og sjekket ut lys og skygger., Folk vied å komme nærmere og nærmere kanten for selfies. Det var ikke overraskende å høre at det var flere dødsfall hvert år på dette punktet.

Når vi så langt ned i bergvegg, vi fikk en titt på Colorado River som det gikk rundt hestesko. Det var båter på vannet tar i visningen fra et annet perspektiv.,

steinene rundt nettstedet var det samme fascinerende som vi først så når vi besøkte Glen Canyon Dam. Overlappende glatte plater rippled rundt området. Det var en stor steinformasjon som ga en liten skygge når vi trengte en pause fra solen.

for å gå tilbake opp var litt tøffere enn jeg forventet som solen slo ned på hodet mitt. Det var noen steder å stoppe og et skyggefullt sted å hvile. Men jeg har gjort det til toppen., Men, det tok mye lengre tid å gå opp enn ned.

Vi var så glad for at vi gjorde forsøk på å se Horseshoe Bend. Absolutt en av de tingene å gjøre på et opphold i Side og Lake Powell som vi vil anbefale. Men vær forberedt på tur.

Kjøre Rundt i Lake Powell

186 kilometer lange Lake Powell kalt til oss. Vi startet med panoramautsikt over sjøen fra den Wahweap Overse. Under oss så vi innsjø, marina og dam.,

Når vi kom inn i Glen Canyon National Park, er vi på vei til marina for å få en utsikt over innsjøen fra vannet. Å forlate parken, kjørte vi langs Lakeshore Drive, og stoppet på flere steder for utsikt ut over sjøen og dam.

så Vi bare en liten del av Glen Canyon National Park. Men parken var et flott sted for utsikt over av Lake Powell. Tenkt dette som en av de tingene å gjøre på et besøk til Side og Lake Powell.,

Få På Vannet for Å Navajo Canyon

The utsikt over av Lake Powell venstre oss som ønsker å komme seg ut på vannet. På vår vei ut av Siden, stoppet vi på Antelope Point Marina. Ingen vann turer møtte vår oversikt. Men vi var glad for å leie en hastighet båt for et par timer.

Vi tok hastighet båt inn i Navajo Canyon. Sandstein fjellformasjoner ruvet 600′ over hodene våre. I steder, sandstein så ut til å være skåret med bilder. Vi gjorde ikke gjøre det til slutten av Navajo Canyon vannvei og inn i selve sporet canyon., Men vi fikk til nesen vår vei inn i en smal sprekk.

det å Komme seg ut på vannet var en av de morsomme tingene å gjøre når vi har bodd i Siden og Lake Powell. Et par timer bare ga oss en liten smak test. Vi vil definitivt komme tilbake og bruke mer tid på å utforske den vassdrag rundt Lake Powell.

Ikke Hver Dag Er En Stor Travel Dag

Når vi plukket opp vår leiebil, vi fikk en oppgradering., Vi leide middels Suv-er på våre kjøreturer i 2019 fordi vi er ute etter å erstatte vår bil med en SUV. Men oppgraderingen fikk oss en mye større GMC Terreng SUV. Etter et par dager, gikk vi tilbake og utvekslet dette for mindre Subaru Outback.

The Outback var stor. Det var tøffe nok til å ta oss på grusveier gjennom Utah Nasjonalparker. Selv om vi tok en off-road jeep tur når vi hadde veldig lyst på en mye villere tur. Da vi passerte en lastebil på motorveien, plukket vi opp en liten stein chip. Det gjorde ikke bekymre oss., Men så chip raskt forvandlet til en 3 fot lang sprekk i frontruten.

Vi brukte en stund på telefonen med American Express om forsikring. Når vi betalte for våre bilutleie på våre kredittkort er det inkludert bilutleie forsikring. Og deretter tilbrakte mer tid med Hertz snakker om alternativer for å få SUV utvekslet.

Det var ingen full service Hertz beliggenhet til Phoenix Airport. Alternativene for tauing av bilen fra Side til Phoenix og / eller sende en erstatning bil til Side var veldig dyrt., Hvis forsikringsselskapet nektet å betale disse kostnadene siden SUV var kjørbar, ville det være en stor kostnad for oss (over $3000 USD).

Så vi bestemte oss for å ta en dag av og gjorde den 11 timers tur-stasjonen til Phoenix airport til exchange-SUV. Gass-kostnaden var minimal i forhold til «exchange service» vi ble tilbudt. Og mistet vi en hel dag. Dessverre er dette mente vi gått glipp av noen av de tingene å gjøre på et besøk til Side og Lake Powell.

Det var godt å huske på at ikke alle travel dag vil være en god travel dag. Og denne forsikringen som var avgjørende., Ting som vil skje når du trenger den slags reiser vi gjorde på vår høst tur til Utah og Arizona.

Men vi gjorde ferdig dagen vår med en fantastisk solnedgang etter slappet vi av på hotellet vårt. Så den dagen var ikke helt bortkastet!

Vi Hatt Ting Å Gjøre I Side Og Lake Powell I Arizona

Vi likte definitivt ting å gjøre i Side og Lake Powell på denne første stopp på vårt besøk i Arizona. Horseshoe Bend var et syn vi ikke kunne gå glipp av. Lake Powell trakk oss i vannet og dam., En båttur til Navajo Canyon Lake Powell var den perfekte måten å avslutte vårt besøk.

En hel dag tapt til bil-problemer mente vi ikke får så mye tid på vårt opphold i Siden og Lake Powell området som vi ønsket. Vi ønsket at vi hadde stoppet ved Vermillion Klipper. Vi fant senere ut at dette er ikke bare mer røde klippene. Men var faktisk interessant bølget klipper med spraglete farge.

En tur opp i Lake Powell til å se Rainbow Bridge ville ha vært et fantastisk tillegg til rock buer vi så i Arches National Park., Det nærmeste vi kom var da vi så den avbildet i et stykke gatekunst.

Det var et begrenset antall turoperatører lov til å besøke Antelope Canyon. Vi gjorde ikke bestille tidlig nok til å få en tur mens vi var der. Alt dette betyr bare at det er en stor ting å gjøre i Side og Lake Powell som vil bringe oss tilbake til Arizona!

Vi var glade for å være på vei til Sedona for neste stopp på vår tour of Utah og Arizona.

Visste du finne morsomme ting å gjøre på et opphold i Side og Lake Powell I Arizona? Hva skal vi se på en retur besøk?